Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Tronc, Inc.
Founded 1907
Headquarters Crown Point, Indiana

The Post-Tribune of Northwest Indiana (formerly the Gary Post-Tribune) is a daily newspaper headquartered in Merrillville, Indiana, United States. It serves the Northwest Indiana region, and is owned by the Chicago Tribune Media Group.


The paper was founded in 1907 as The Gary Weekly. It was established to serve steel industry residents. On September 7, 1908 the weekly became a daily and changed its name to the Gary Tribune. Its founder, J.R. and H.B. Snyder, purchased the Gary Evening Post from Gary mayor Thomas Knotts on March 9, 1910. In July 1921 the two papers were merged producing the Post-Tribune a weekday evening and weekend morning paper. In August 1966, the Snyder heirs sold the publication to Northwest Publications, Inc., a subsidiary of Ridder Publications. "Gary" was dropped from the masthead to further "regionalize" the Post-Tribune, although critics charged that it was an attempt to distance itself from the declining city. In 1974 the Post-Tribune became part of the Knight-Ridder chain of productions. In June, 1986, the Post-Tribune became a morning paper.

Hollinger International (later the Sun-Times Media Group) took over the production on February 2, 1998. The Post-Tribune consolidated its printing with that of the Sun-Times in 2007, at which time it closed its printing plant on Broadway in Gary, ending more than 50 years of press runs there. It had moved its main editorial offices from Gary to neighboring Merrillville in 2000. In 2014, it was purchased by the Chicago Tribune Media Group and later converted to a broadsheet format.[1] An abridged edition of the "Post-Tribune" appears in Northwest Indiana copies of the Sunday "Tribune".


The Post-Tribune is printed early at one of its parent-company's facilities in Chicago, driven to Northwest Indiana and distributed based on delivery region.

Regions, are:

See also


  1. Feder, Robert (October 31, 2014). "Tribune buys suburban newspapers from Sun-Times — and Sun-Times buys more time". Retrieved January 21, 2015.
This article is issued from Wikipedia - version of the 10/23/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.