Oxford Mail

Oxford Mail
Type Daily newspaper
Format tabloid
Owner(s) Newsquest
Publisher Newsquest
Editor Gary Lawrence
Founded 1928
Language English
Headquarters Newspaper House, Osney Mead, Oxford
Circulation 16,569[1]
Website Oxford Mail

Oxford Mail is a daily tabloid newspaper in Oxford owned by Newsquest. It is published six days a week. It is a sister paper to the weekly tabloid The Oxford Times.


The Oxford Mail was founded in 1928 as a successor to Jackson's Oxford Journal.

From 1961 until 1979 its editor was Mark Barrington-Ward.[2] At that time it was owned by the Westminster Press and was an evening newspaper.[2]

The Oxford Mail is now published in the morning. In the second half of 2008 its circulation fell to 23,402,[3] by 2013 it had fallen to 16,569, a year-on-year decline of 5.6%[1]

Censorship case

In 2014, a page on the Oxford Mail website was removed from Google searches under the European Court of Justice "right to be forgotten" legislation.[4]

Notable former staff


  1. 1 2 Lindford, Paul (28 August 2013). "ABC figures: How the regional dailies performed". HoldTheFrontPage.co.uk. Retrieved 5 September 2015. External link in |publisher= (help)
  2. 1 2 Barrington-Ward, Mark (2010). Forty Years of Oxford Planning: What has it achieved, and what next?. Oxford: Oxford Civic Society. pp. author's biography on rear cover.
  3. Amos, Owen (26 February 2009). "Regional ABCs: Paid-for circulation falls at every GB daily". Press Gazette Journalism Today. Retrieved 14 January 2011.
  4. "Google erases local newspaper story under 'right to be forgotten' law". 4 July 2014. Retrieved 16 August 2014.
  5. "Morley Safer". Yahoo! TV. Yahoo!. Retrieved 16 August 2014.

This article is issued from Wikipedia - version of the 10/1/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.