DMG Media

DMG Media Limited
Industry Mass media
Founded 1905
2013 (current name)
Headquarters London, United Kingdom
Key people
Viscount Rothermere
Kevin Beatty
Chief Executive
Paul Dacre
Products Newspapers and Websites
Revenue Increase £931m
Parent Daily Mail and General Trust

DMG Media, formerly Associated Newspapers, is a national newspaper and website publisher in the UK. It is a subsidiary of DMGT. The group was established in 1905 and is currently based at Northcliffe House in Kensington. It takes responsibility for Harmsworth Printing Limited which produces all of its London, Southern England and South Wales editions of the national titles out of print works in Thurrock, Essex, and Didcot, Oxfordshire.

DMG Media is a leading multi-channel consumer media company which is home to some of the UK’s most popular brands, including the Daily Mail, MailOnline, the Mail on Sunday, Metro, Wowcher, Jobsite and Jobrapido. Part of DMGT, DMG Media's portfolio of national newspapers, websites and mobile and tablet applications regularly reach 55%*[1] of the GB adult population.

It publishes two major paid-for national newspaper titles as well as a free nationally available newspaper. DMG Media is also responsible for overseeing and developing the Group’s online consumer businesses, which also include Teletext Holidays, and for the group’s UK newspaper printing operations.


DMG Media publishes the following titles:

Websites and other services

Joint Ventures and associates

Former titles


On 27 April 2007, Associated Newspapers was ordered to pay undisclosed damages to Hugh Grant. Grant has sued over claims made about his relationships with his former girlfriends in three separate tabloid articles, which were published in the Daily Mail and The Mail on Sunday on 18, 21 and 24 February. His lawyer stated that all of the articles' "allegations and factual assertions are false."[7]

In a written statement, Grant said he took the action because: "I was tired of the Daily Mail and Mail on Sunday papers publishing almost entirely fictional articles about my private life for their own financial gain. I'm also hoping that this statement in court might remind people that the so-called 'close friends' or 'close sources' on which these stories claim to be based almost never exist."[8]

The publisher has also lost libel cases and paid damages to personalities including television presenter Thea Rogers,[9] and Oisin Fanning, former CEO of Smart Telecom.[10]


  1. NRS July 2012-June 2013, comScore June 2013
  2. comScore, January 2013
  3. "". Archived from the original on 21 February 2012. External link in |title= (help)
  4. Nick Brummitt, founder of Wowcher
  5. "How Elite Daily's 20-something founders sold their startup to Daily Mail for ~ $50 Million in cash". Business Insider. Retrieved 2015-03-05.
  6. "Ex-KGB spy buys UK paper for £1". BBC News. 21 January 2009. Retrieved 2 July 2013.
  7. "Hugh Grant accepts libel damages". BBC News. 27 April 2007. Retrieved 2 July 2013.
  8. Tryhorn, Chris (27 April 2007). "Associated pays Grant damages". London: The Guardian. Retrieved 2 July 2013.
  9. Sweney, Mark (8 May 2007). "Associated Newspapers to pay libel damages to BBC producer".
  10. "Newspaper bosses are left smarting after libel action -".

External links

This article is issued from Wikipedia - version of the 12/1/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.